Julfint

Jag har ägnat mig åt att göra julfint i min lägenhet den här veckan. Idag känner jag mig klar, skönt. Jag har tex bytt ut två stjärnor och fått mina nya löpare uppsydda. Jag hade svarta stjärnor innan, jättesnygga men de gav inget bra ljus. Det såg liksom bara mörkt ut, och jag kände att jag ville byta ut dem mot stjärnor som ger mer ljus. Så här såg mina gamla stjärnor ut:

Ja, stjärnan är tänd på bilden...

Hittade nya stjärnor på Ica Maxi (denna underbara affär, hahaha. Ärligt talat, jag tillbringar mer tid på Maxi än i någon annan affär.) för 29 kr styck! Riktigt supernajs. Så här blev det när jag bytt ut dem:


Lite bättre ljus va ;)

Igår traskade jag upp till syfröken I-M och sydde upp mitt fynd från i januari - nämligen en stuvbit panelgardin. Köpte den på Skroten i Skene, kostade kanske 40 spänn eller nåt. Av biten fick jag två långa löpare (biten var nästan 2,5 meter lång) och så här ser det ut på mitt soffbord just nu:


Ljusstaken köpte jag oxå på Maxi, 19 spänn haha. Den ska få sten "i sig" snart.

Det var allt för idag. God natt folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0