Kod

Jag fick brev från min bank idag.
Ett brev innehållande ett nytt bankkort, trots att mitt bankkort inte går ut förrän om ungefär tre år? (Jo här e vi miljövänliga, som trycker upp nya kort fastän de gamla duger bra, och skickar ut de nya i kuvert för att sedan skicka ut separata kuvert med en kod. Suck, va trött man blir...) 

Vad ville då banken med detta, mitt nya kort?

Jo, nu får man tydligen inte välja kod till sitt visa-kort själv!
Det är ju så (å så lägger vi in en parentes här så jag slipper att svära) dumt! Varför ska jag få en kod som jag inte själv har valt, för att de tror att det minskar brottslighet etc etc? Jag har väl valt min kod av en anledning?! Jag har ju valt min kod för att jag kan den och inte behöver ha den uppskriven någonstans?! Det om något borde väl minska brottsligheten? Jag behöver inte leta upp koden varje gång jag ska använda kortet. (Ja, jag vet, det här händer bara i början, tills jag lärt mig koden, men det är en principsak!)

Du klarar väl av att lära dig en liten kod! svarade kvinnan i kundtjänst när jag jag ringde och klagade. Det är väl egentligen inte att lära sig en kod som är problemet, utan snarare att jag inte får välja själv, här i vårt fria land!

Funderar på att byta bank, som jag varit inne på tidigare (då i samband med ett ev lägenhetsköp). Det är ju inte alltid praktiskt att ha Sparbanken Syd här uppe.

Men så var det det där med att ta tag i saker som känns jobbiga...

Kommentarer
Postat av: C A R I T A

sv: 500 kr kostar det att få det levererat. det har jag inte direkt lust att lägga ut. Det är mkt pengar för mig.

2010-02-05 @ 07:30:48
URL: http://blacklion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0