Blodtrycksmätare

Klockan åtta i morse hade jag tid hos vårdcentralen för att få en blodtrycksmätare inkopplad. Jag trodde ju att det var nån enkel apparatur som typ klistrades på armen, men icke sa nicke. Det är en avancerad apparat som kopplas via slang osv. Den tar trycket två gånger i timmen under dagen och en gång i timmen nattetid. Den burrar och trycker och piper ganska så rejält, så jag undrar hur mkt sömn jag får i natt. Dessutom får man starta om den med jämna mellanrum, för då piper den med ett ihärdigt ljud... Huvudsaken är att trycket visar bra i morgon när jag ska lämna tillbaka den.

Den här har jag hängande runt magen. Total storlek ca 15 cm lång, 8 cm bred och 3 cm tjock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0