Bara vara

I helgen var det meningen att Dahlman, Maria & jag skulle bege oss till Göteborg, för att tillsammans med Daniel & Dimitrina göra stan, Haga julmarknad & julmarknaden på Liseberg. Nu råder vi ju inte över vädrets makter, och tyvärr var vi tvungna att ställa in resan. Trist naturligtvis, men samtidigt måste jag erkänna att det är skönt med en helt oplanerad helg. En bara vara-helg. Jag har haft en tuff vecka; har jobbat för mycket (som vanligt), varit grinig, skrivit två tillbudsrapporter och gjort en polisanmälan. Det tar på krafterna.

Idag har jag tagit en lång promenad, legat i ett varmt bad och läst ur Kristina Ohlssons Askungar (boktips!) och fixat lite till på pappas julklapp. På em drog jag ner på stan för att leta efter termobrallor. Det är ju rent ut sagt svinkallt... Hittade inga i stan. Passade på att köpa present till min nyfödde nästkusin/syssling/tremänning Frans. Det blev ekologiska kläder från Lindex, så så här ser de ut (jag är riktigt nöjd!):



Efter det drog jag till Knalleland för att se om jag hade nån lycka med termobrallor där, och jodå - Team Sportia hade ett par! Det blir årets julklapp från mor o far! :)

Passade på att handla på hemvägen, ska vara med och ordna lussefikat på jobbet på fredag. Vi har delat upp sysslorna. Eftersom jag är laktosallergiker är det enklast att jag bakar nåt laktos/mjölk/glutenfritt åt oss, så det blir en kladdkaka. Recept kommer när jag har tid med det ;)

Kvällen kommer att tillbringas i soffan, perfekt avslut på min bara vara-lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0