Jag vill hellre till Österlen

Idag när jag körde hem kom denna fina låt på radion. Håller fullständigt med herr Stråhed. Håll till godo.



Om himlen och Österlen

Gudarna målar med färggranna vindar, en rödgul solnedgång
Jag sluter mina ögon och flyger genom luften på min bostadsrättsbalkong
Jag har rest jorden runt och har lärt mig, ett träd e' ett träd och en sten e' en sten

Men de' e' nog lite närmre till himlen från Österlen.

Jag kommer ihåg en kväll i Chicago i den farliga delen av stan,
Jag satt på en bar med mitt ensamma hjärta och snacka' med Joe, min kumpan.
Det kändes som slutet var nära och jag visste när timmen var sen.

Om jag dör vill jag inte till himlen, Jag vill hellre till Österlen.
 
Det e' där havet och himlen bildar den vackraste scen
som gör att de verkar så nära mellan himlen och Österlen.

När vinden sjunger om natten på slätten här utanför.
Då flyger molnen ikapp med blåstens goda humör.
När jag tittar ut från mitt fönster e' de' tydligt i månens sken.

Att de' e' nog lite närmre till himlen från Österlen,
ja, de' e' nog lite närmre till himlen från Österlen.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Klart att Österlen alltid kommer betyda extra mycket för oss :)

2008-07-09 @ 15:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0